Availability تعمیرات و نگه داری

 Availability تعمیرات و نگه داری

 Availability تعمیرات و نگه داری

 

 Availability تعمیرات و نگه داری

در این مقاله قصد داریم در مورد Availability در تعمیرات نگه داری توضیح بدهیم. Availability یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد سیستم های تولیدی است که نشان می دهد چه مقدار از زمان کل سیستم قادر به تولید محصول است.

  • Availability را می توان با تقسیم زمان تولید واقعی به زمان تولید مجاز محاسبه کرد. برای مثال، اگر یک سیستم تولیدی در یک روز 8 ساعت فعال باشد ولی در طول آن روز 2 ساعت به دلایل مختلف مانند خرابی، تغییر تنظیمات، تعویض قطعات و غیره از کار بیفتد، زمان تولید واقعی آن 6 ساعت خواهد بود. در این صورت Availability این سیستم برابر با 6/8 یا 0.75 خواهد بود. به عبارت دیگر، این سیستم 75 درصد از زمان کل خود را به تولید محصول اختصاص داده است.
  • Availability یک معیار مهم برای بهبود کارایی و بهینه سازی سیستم های تولیدی است. با افزایش Availability، ساعات تولید بالاتر می رود و در نتیجه بازده و سود سازمان افزایش می یابد.
  • برای رسیدن به Availability بالا، لازم است عوامل مختلف کاهنده آن شناسایی و رفع شوند. برخی از این عوامل عبارتند از: خرابی های ناگهانی، نقص های کیفی، نبود قطعات یدکی، عدم آموزش کافی پرسنل، عدم رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشت و غیره.

مثال

برای نشان دادن کاربرد Availability در تعمیرات نگه داری، مثال زیر را در نظر بگیرید. فرض کنید یک شرکت تولید کننده لوازم خانگی دارای 10 دستگاه فرز است که هر کدام در طول روز 8 ساعت فعال هستند. هر دستگاه فرز به طور متوسط در هر روز 30 دقیقه به دلایل مختلف از کار می افتد. پس Availability هر دستگاه فرز برابر با (8-0.5)/8 یا 0.9375 خواهد بود. حال اگر شرکت بخواهد با استفاده از تعمیرات نگه داری Availability را به 0.95 برساند، باید زمان خاموش شدن هر دستگاه فرز را به حداکثر 24 دقیقه در روز کاهش دهد. این کار باعث می شود که در هر روز 60 دقیقه بیشتر تولید شود و در نتیجه سود شرکت افزایش یابد.

 

 

موارد مرتبط:

خانه ، Microsoft Dynamic ، ERP ، برنامه ریزی تولید ، برنامه ریزی عملیات و زمان سنجی ،زمان سنجی ، چالش زمان سنجی ، اهمیت تولید مبتنی بر PPC ، عوامل موثر در برنامه ریزی تولید ، نرم افزار تعمیرات و نگه داری

پیمایش به بالا