Quality تعمیرات و نگه داری

Quality تعمیرات و نگه داری

Quality تعمیرات و نگه داری

 

Quality تعمیرات و نگه داری

در این مقاله قصد داریم در مورد Quality در تعمیرات نگه داری صحبت کنیم. Quality یا کیفیت یک معیار اندازه گیری از عملکرد و بهره وری یک سیستم یا فرآیند است. کاربرد Quality در تعمیرات نگه داری این است که می توان با استفاده از آن مشخص کرد که چقدر تعمیرات نگه داری بر روی عمر مفید، کارایی، امنیت و قابلیت اطمینان یک دستگاه یا تجهیز تأثیر دارد.

نحوه محاسبه Quality در تعمیرات نگه داری

بستگی به نوع سیستم یا فرآیند دارد. اما به طور کلی می توان گفت که Quality برابر است با نسبت خروجی مطلوب به ورودی مورد نظر. برای مثال، اگر یک دستگاه برق را در نظر بگیریم، Quality آن برابر است با نسبت توان خروجی به توان ورودی. هر چه این نسبت بالاتر باشد، به این معنی است که دستگاه برق کارایی بالاتر و تلفات کمتری دارد.

مثال

برای روشن شدن بیشتر مفهوم Quality در تعمیرات نگه داری، یک مثال کاربردی با عدد را در زیر آورده ایم. فرض کنید که یک دستگاه بخار شیرین کن با ظرفیت 1000 لیتر در ساعت را دارید. این دستگاه با استفاده از حرارت خروجی ژنراتور بخار، آب شور را به آب شیرین تبدیل می کند. فرض کنید که توان ورودی به این دستگاه 500 کیلو وات و توان خروجی آن 400 کیلو وات باشد. پس Quality این دستگاه برابر است با:

  • Quality = (400 / 500) × 100 = 80%

حال فرض کنید که پس از گذشت 6 ماه، به علت پیر شدن قطعات و لوازم جانبی، توان خروجی دستگاه به 300 کیلو وات کاهش پیدا کند. در این صورت Quality جدید دستگاه برابر است با:

  • Quality = (300 / 500) × 100 = 60%

این نشان می دهد که تعمیرات نگه داری بر روی Quality دستگاه تأثیر منفی داشته است. بنابراین، لازم است که با انجام تعمیرات مناسب و جایگزین کردن قطعات فرسوده، Quality دستگاه را به حالت اول بازگردانید.

 

موارد مرتبط:

خانه ، Microsoft Dynamic ، ERP ، برنامه ریزی تولید ، برنامه ریزی عملیات و زمان سنجی ،زمان سنجی ، چالش زمان سنجی ، اهمیت تولید مبتنی بر PPC ، عوامل موثر در برنامه ریزی تولید ، نرم افزار تعمیرات و نگه داری

پیمایش به بالا