LTIFR تعمیرات و نگه داری

LTIFR تعمیرات و نگه داری

LTIFR تعمیرات و نگه داری

 

LTIFR تعمیرات و نگه داری

در این مقاله قصد داریم در مورد Lost Time Injury Frequency Rate (LTIFR) یا نرخ تکرار آسیب‌های زمان‌دار در تعمیرات نگه‌داری توضیح بدهیم. LTIFR یک شاخص ایمنی است که به تعداد آسیب‌های زمان‌دار که در محل کار رخ می‌دهند، نسبت به تعداد ساعات کارکرد در یک دوره مشخص اشاره دارد. آسیب‌های زمان‌دار به آن دسته از آسیب‌های شغلی گفته می‌شود که باعث می‌شوند کارمند نتواند روز کاری بعد از حادثه به کار خود برگردد یا منجر به مرگ یا ناتوانی دائم شود. در بسیاری از کشورها، LTIFR معمولاً برای هر ۱۰۰۰۰۰۰ ساعت کارکرد محاسبه می‌شود.

LTIFR یک شاخص عقب‌مانده است، چرا که نتایج آن وقتی معنادارتر هستند که بر روی گروه بزرگی از کارکنان اندازه‌گیری شوند. در ایالات متحده، LTIFR تحت نظارت سازمان OSHA قرار دارد. از سال ۱۹۷۱ تا ۲۰۰۱، با نام Lost Workday Rate شناخته می‌شد و در سال ۲۰۰۱ به Dart Rate تغییر نام داد.

برای محاسبه LTIFR با استفاده از استاندارد ۱۰۰۰۰۰۰ ساعت، فرمول زیر را به کار می‌برند:

Lost time injuries last quarter X 1,000,000 = LTI
THEN
LTI / total hours worked = LTIFR

برای مثال، فرض کنید می‌خواهید بدانید LTIFR برای هر ۱۰۰۰۰۰۰ ساعت در سه ماه گذشته چقدر بود. شما متوجه می‌شوید که در سه ماه گذشته ۵ آسیب زمان‌دار وجود داشت و تعداد ساعات کارکرد ۱،۵۸۴،۳۹۱ بود.

5 X 1,000,000 = 5,000,000
5,000,000 / 1,584,391 = 3.15

این بدین معناست که در هر ۱،۰۰۰،۰۰۰ ساعت کارکرد، 3.15 آسیب زمان‌دار رخ داد. LTIFR را می‌توان با استفاده از آسیب‌های زمان‌دار و نسبت دادن آن به آسیب‌های درمان پزشکی (Medical Treatment Injuries) محاسبه و مقایسه کرد.

LTIFR را می‌توان برای ردیابی ایمنی محل کار و اثربخشی برنامه‌های ایمنی استفاده کرد. شاخص‌هایی مانند LTIFR و LTIIR ممکن است توسط ارگان‌های نظارتی مانند سازمان ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) نیز مورد استفاده قرار گیرند.

 

موارد مرتبط:

خانهMicrosoft Dynamic ، ERP ، برنامه ریزی تولید ، برنامه ریزی عملیات و زمان سنجی ،زمان سنجی ، چالش زمان سنجی ، اهمیت تولید مبتنی بر PPC ، عوامل موثر در برنامه ریزی تولید ، نرم افزار تعمیرات و نگه داری

پیمایش به بالا