نمونه موفق EFQM

نمونه موفق EFQM

نمونه موفق EFQM

نمونه موفق EFQM

EFQM مخفف European Foundation for Quality Management است که یک مدل مدیریت کیفیت است. این مدل بر اساس هشت عامل اصلی ساخته شده است: رهبری، استراتژی، کارکنان، شرکای و منابع، فرآیندها، محصولات و خدمات، رضایت مشتریان و نهایتا نتایج کلیدی. این مدل به سازمان ها کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و بهبودهای لازم را انجام دهند.

یکی از شرکت های خارجی که از مدل EFQM استفاده کرده است، شرکت BMW است. این شرکت در سال 2012 با هدف بهبود موبیلیت فردی به صورت پایدار و جامع، مدل EFQM را پیاده سازی کرد. این شرکت با توجه به عوامل EFQM، استراتژی های جدیدی را تعریف کرد که شامل توسعه فناوری های نوین، تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی، افزایش تعامل با مشتریان و شرکای تجاری و ارتقاء فرهنگ نوآوری در سطح سازمان بود.

با پیاده سازی مدل EFQM، شرکت BMW مزایای زیر را برای خود ایجاد کرد:

  •  افزایش رضایت مشتریان و بازار
  •  افزایش سودآوری و توان رقابتی
  •  افزایش بهره وری و کارآمدی
  •  افزایش کارکنان و تعهد آن ها
  •  افزایش سطح کیفیت و استانداردها
  •  افزایش تاثیر مثبت بر محیط زیست و جامعه

EFQM در طول سال‌های فعالیت خود، نقش موثر و مؤثری در پخش فرهنگ بهبود و نوآوری در سطح جهان داشته است. اگر شما هم مایل هستید که هدف قوی‌تر، رهبران الهام‌ بخش‌تر و فرهنگی متعهد به افزایش عملکرد داشته باشید، در حالی که انعطاف‌پذیر، تطبیق‌پذیر و قادر به تکامل برای آینده باشید، پس مدل EFQM برای شما مناسب است.

به این ترتیب، می توان گفت که پیاده سازی EFQM در سازمان ما می تواند منجر به تغییرات مثبت و قابل توجهی شود که به بهبود عملکرد و رقابت پذیری سازمان کمک کند.

موارد مرتبط:

خانهMicrosoft Dynamic ، ERP ، برنامه ریزی تولید . برنامه ریزی عملیات و زمان سنجی ،زمان سنجی . چالش زمان سنجی ، اهمیت تولید مبتنی بر PPC ، عوامل موثر در برنامه ریزی تولید ، TQM چیست ، EFQM چیست

پیمایش به بالا