SC 29 چیست

SC 29 چیست

SC 29 چیست

SC 29 چیست

در این مطلب قصد داریم در مورد SC 29: Telecommunications and information exchange between systems یا ارتباطات و تبادل اطلاعات بین سیستم‌ها که یکی از کمیته‌های فنی ISO/IEC JTC 1 است، توضیح بدهیم. این کمیته به استانداردسازی در زمینه رمزگذاری صوت، تصویر، چندرسانه‌ای و ابررسانه‌ای می‌پردازد. در ادامه به تاریخچه، انواع و وظیفه این کمیته خواهیم پرداخت.

تاریخچه SC 29

کمیته SC 29 در سال 1988 تحت عنوان Coding of audio and picture information تشکیل شد و در سال 1993 عنوان خود را به Coding of audio, picture, multimedia and hypermedia information تغییر داد. این کمیته با همکاری سایر کمیته‌های فنی مرتبط با فناوری اطلاعات، به توسعه استانداردهای مورد نیاز برای پشتیبانی از رسانه‌های دیجیتال مختلف می‌پردازد. برخی از استانداردهای معروف این کمیته عبارتند از:

  •  MPEG-1: استاندارد برای رمزگذاری صوت و تصویر با کاربردهای مختلف مانند CD-ROM و ویدئو
  •  MPEG-2: استاندارد برای رمزگذاری صوت و تصویر با کاربردهای مختلف مانند پخش دیجیتال، DVD و HDTV
  •  MPEG-4: استاندارد برای رمزگذاری صوت و تصویر با کاربردهای مختلف مانند اینترنت، موبایل و بازی
  •  MPEG-7: استاندارد برای توصیف و جستجو در رسانه‌های دیجیتال
  •  MPEG-21: استاندارد برای فراهم آوردن چارچوب مناسب برای فعال سازی، دسترس پذیر سازی، تجارت الکترونيکي، مديريت حق نشر و حفاظت از رسانه‌های ديجيتال

انواع SC 29 چیست

کمیته SC 29 شامل چندین زیرکمیته (SC) و گروه کار (WG) است که هر کدام به بخش خاصی از زمینه فعالیت خود می‌پردازند. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  •  SC 29/WG 1: Coding of still pictures
  •  SC 29/WG 11: Coding of moving pictures and audio
  •  SC 29/WG 12: ISO base media file format
  •  SC 29/WG 13: High efficiency coding and media delivery in heterogeneous environments

وظیفه

وظیفه کمیته SC 29 این است که با تحقيق، تحليل، طراحي و پياده سازي روش هاي نوين رمزگذاري صوت، تصویر، چندرسانه‌ای و ابررسانه‌ای، به بهبود کيفيت، کارايي و قابليت دسترسي به اين رسانه ها بپردازد. این کمیته با در نظر گرفتن نيازهاي مخاطبان، توليد کنندگان و ارائه دهندگان اين رسانه ها، سعي مي کند استانداردهاي جامع، مقرون به صرفه و قابل توسعه ارائه دهد. این کمیته همچنین با ترویج و تشویق به استفاده از استانداردهای خود، به ایجاد بازار جهانی برای رسانه‌های دیجیتال کمک می‌کند.

 

موارد مرتبط:

خانهMicrosoft Dynamic ، ERP ، برنامه ریزی تولید . برنامه ریزی عملیات و زمان سنجی ،زمان سنجی . چالش زمان سنجی ، اهمیت تولید مبتنی بر PPC ، عوامل موثر در برنامه ریزی تولید ، TQM چیست ، EFQM چیست ، 6 سیگما

پیمایش به بالا